torsdag 23 december 2010

dagen före julafton

Att vakna upp på morgonen, med att pappa sitter bredvid mig och äter frukost, läser en bok för mig. julmusik spelas, och ljuskronorna ifrån glasverandan lyser, kan de bli mysigare?
Denna dag, varje år så har vi alltid så fullt upp. Just nu tar jag en paus i allt städande, jag har verkligen städat ända sen 10 i morse. Först började jag dagen med att gå ut till djuren, mata lammen fixa hö till alla får. Och till hästarna, och sen mat och vatten till hönsen.
Därefter har jag verkligen städat hela köket, kylskåpet, mikron, så fint de är nu. dammsuget, torkat golv, och dammat. Och ändå har jag två rum kvar, pappas och mammas, och glasverandan.
Nu längtar jag till kvällen då mamma kommer hem med julgranen, den ska pyntas och de sista julsakerna ska upp.
ha en riktigt mysig dag-bless

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!