tisdag 8 oktober 2013

t a c k s a m h e t

   Det finns dagar då allt känns perfekt, då allt bara är bra. Alla problem är så långt bort att man inte ens tänker att man har något som skulle vara jobbigt. 
Men sen så finns det dagar allt kommer emot en, alla tankar, alla människor. Allt är bara jobbigt, allt blir fel och man bara inte orkar mer. 
Alla människor är med om detta mer eller mindre, vi alla går igenom saker kanske så går vissa igenom mer tyngre saker medans andra har lite lättare saker. 

Jag har saker som tynger mig, saker som jag bara vill blunda för och hoppas att det blir bättre. Saker som får mig att bara vilja åka någonstans där allt är frid och fröjd. Mina saker som tynger mig, kanske inte är så stora för andra. 

Men i allt detta är jag så tacksam över var jag är idag. Var jag befinner mig och vilka människor jag har runt mig. Även fast det finns dagar då det kan vara tungt att gå upp, eller dagar jag frågar mig själv varför teamar jag på NG?
Så vet jag att det finns människor och Gud som backar upp mig i de val jag har valt. Jag har valt att ta ett år för att verkligen ge åt Gud, ta ett år och hjälpa andra.

I kväll har vi haft bön och lovsång kväll. Och det är något som jag verkligen älskar. Det är så skönt att man får släppa allt, mobilen, vardagen,jobb och bara stilla ner sig. Få ta tid att söka Gud, f¨å sjunga lovsånger. 
Sen är jag så otroligt tacksam över att jag har vänner runt mig som jag kan dela detta med, vänner som man kan vara så öppen med. Så sårbar. Vänner man kan få be för, få gråta tillsammans med, och få dela sin glädje med. Det är så betydelsfullt. 

Nu så kanske det finns de som inte riktigt förstår vad jag menar med detta, förstår vad jag snackar om. Jag är alltid öppen för att berätta mer om vad jag tror på. 
M e n  just detta inlägg skrev jag för att jag behöver få skriva av mig ibland. Få uttrycka mig i skrift. 

Hoppas alla har haft en fin dag, tänk efter och se om ni har något att vara tacksamma för:) 

              
                 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!