söndag 12 juni 2011

för att det handlar om Jesus

bilder från dagen, vi hade dop i kyrkan. Aron Isac Isabella och Elin döpte sig. Sen så fick jag träffa lilla Ella, super söt är hon och har blivit stor.

Men nu så kanske nu frågar er själv, eller mig, Varför döper dom sig? de är ju tonåringar ca.13 år? Man brukar ju döpa sig när man är liten bebis?
- jag ska berätta lite vad dopet handlar om. Om jag säger dop så de första du tänker på är att man döper ett barn så att de får sitt namn. Men egentligen är det mer än så. Visst när man är liten bebis har man ingenting att säga till om. Men när man blir gammal nog och har bestämt sig för att följa Jesus, så kan man gå in i ett förbund. Man döper sig lämnar sitt gamla.
Som min lillebror sa en gång för länge sen, när man döper sig så dör man. och man kan ju säga att han har en poäng i de. Man lämnar ju sitt gamla jag och börjar ett nytt liv tillsammans med Jesus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!