onsdag 12 januari 2011

Året 2010

  Denna eftermiddag har jag roat mig att titta igenom massa gamla bilder, så jag tänkte bjuda på ett blogginlägg med nästan bara bilder. Som jag har tagit under året, de jag har gjort. Saker man kommer minnas länge, Saker man saknar. Vänner som har gjort detta år, ni betyder så otroligt mycket för mig!
                                     

  ~bilderna kommer inte i ordning men jag skriver en liten biltext~















julbordet

jag och mina älsklingskillar

Jag och mina fina syskon

få dagar innan jag flyttade till uppsala
david och jag

Mina älskade vänner, vi var då, men ni kommer finnas i mitt hjärta
alltid. Snart igen måste vi ha en till mysig tjejkväll




Midsommarafton
Midsommarafton-med oliver o kim o jag


En dag vid lorasjön

bilresa hem ifrån uppsala
En bild till en film som jag och natalie gjorde under nian
i sommarstugan- Natalie leker med Sinique


ja bilden säger mer en tusen ord,
vi är lite galna i familjen andersson

Lille Bitzie som vi gav bort till en nära vän

Jag och Natalie inför en fest på Ordet



Roxanna och Natalie, de ser ut som att hon ska äta upp Natalie
haha

vi systrar

kim och jag tar hand om småbarnen 

Ett litet tag efter jag skaffat tandställning

Vi hittar massa gamla kläder vi leker med



Vi hittar massa gamla kläder vi leker med

I stockholm med alla nior

Henning och Max

Vi är ju trots allt snyggast haha

Träffade på underbara Matilda på Jesuståget i stockholm

Fina rebecka och jag på Alexs student

Nattan och jag färgar vårat hår

Älsklingstjejen och jag

De sista dagarna i nian

Vollyboll Brudar- vi ägde
När snön hade smält bort, och Natalie hade tagit sitt körkort
åkte vi till mjöky och hade kul!
sen så kom vi på att vi nästan har exakt likadana mopeder

Jag och Kim, tider att komma ihåg

När Sinique var en liten valp

sista dagarna i skolan

Skolavslutningen

Denna dag kommer jag minnas, när två finnas
snacka med oss, och vi fick visa vägen.
och vi båda är smäääämst på engelska.

Hannan min och jag
Nattan och sssssiri

EstherGumman och jag

De sista dagarna i skolan, jag och siri leker på en presening
med såpa. 

Min lilla William

Natalie och Jag, dagarna med dig är så betydelsefulla

på bild jag och Christian
Sommar i uppsala, massa kvällar som är så speciella
som jag vill komma ihåh.

Lamm och jag

snygga syster på hennes stora dag

MIn vackra tjej
sommarlov


skolavslutning



söta ungar, Judith Aron o Frida
MIn lillebror är söt


Rebecka och jag, på sportlovet

min fina lillasyster när hon hade fint blont hår,
hehe jag kommer ihåg denna dag, vi skulle fota
och sminka varandra, och jag kommer ihåg
att judith verkligen tryckte in mascaraborsten i mitt
öga... ajjj

Natalie

William kom till världen, lycka.
stolt faster


William ca en vecka

Hahah, jag hoppas ni minns detta Natalie och Judith,
vi köpte en var och massa godis, SNACKA om att vi mådde illa

Jag gjorde ett stort steg i mitt liv, jag klippte av mitt hår! haah

Sen så flyttade jag till Uppsala, till en ny stad, utan mina föräldrar.
En ny skola, första dagen jag kommer in i mitt klasstum, jag
känner ingen, men så kom du min fina vän, och sätter
dig bredvid mig,och börjar prata.. men sen den dagen så har vi
kommit närmre och närmre varandra, de känns som jag har känt
dig alltid.

Jouline och jag, inför julavslutningen
Hanna och jag. Denna sommar, så kul vi hade när
jag bodde hemma hos dig.

Christian David och jag
bilresan hem ifrån uppsala
Rebecka och jag,
De var en snabb inblick på mitt år. 
2010 började med många känslor, jag hade ingen aning om vad jag ville med mitt liv, och mina kompisrelationer gick upp och ner. Jag kände mig behövd överallt, och ville vara de bästa för alla.
vid 24 januari fyllde jag 16 år sen i februari fick vi en till i släkten.
Våren gick, massa känslor flög omkring. 
Jag fick en hel del nya vänner, som jag alltid kommer att ha i mitt hjärta. Jag avslutade sista terminen i nian, i ödeshög.. Där blev en hel del tårar, att lämna vänner som man har gått med i tre år och kanske 9 år de är en hel del. Man saknar dom ibland, men man får lära sig att gå vidare, och ha de i minnet. Men sen så finns det vänner som jag kommer att ha kvar ifrån skolan med. 
Sommaren började jobbigt med slutade okej. 
Efter halva sommaren fick jag sommarjobb på arlanda, jag var i uppsala halva sommaren, sen vi början av hösten så flyttade jag till uppsala. 
Och jag kan lova dig de fanns en hel del blandande känslor, jag var glad jag fick släppa allt gammalt och gå vidare. Men att flytta ifrån så nära och kära vänner, de gjorde ont i hjärtat. 
Men allt har gått upp och ner, men nu står jag på båda benen och vet vad jag vill och lever livet, 
Jag har träffat en hel del nya vänner med, 
Jag bara älskar er alla!

2 kommentarer:

  1. åååhhh vad roligt :)
    Jag älskar bilden när hon äter upp mig :o
    och alla andra man inte minns :oo
    <3<3

    SvaraRadera
  2. jag älskar dig mycket charlotta, och saknar dig :(

    SvaraRadera

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!