lördag 25 december 2010

En riktig god jul

Jag vill börja med att säga GOD JUL.
Denna Jul var lite annorlunda  än vad de brukar vara. Morgonen började som vanligt med att man går upp vi halv 8, 8. Väntar på medans pappa gör gröten. Men denna jul så fick jag Judith och Jonas ge oss ut i skogen och hugga vår egen gran, och till slut hittade vi en som fick duga ;)
därefter fick vi äta våran frukost, alex fick mandeln. hehe. Efter frukosten så åker alltid någon i familjen och handlar, sånt som vi har glömt handla dagen före. Vid 3 så vare Kalle Anka. Vanligtvis brukar vi äta mat vid 1, men i år blev det vid 4 eftersom Johannes jobbade till 3. Efter maten fick jag ta äran och söva söta lilla William, som somnade så sött i min famn. Därefter samlades alla i familjen, i år var vi 20 personer, så trevligt. Hela vardagsrummet blev fullt med folk. När alla har intagit sin plast så läser pappa/farfar ur bibeln, evangeliet och ifrån en tidning som han hade hittat en text som han gilla.
Efter de så kommer barnens mest tjatade stund under dagen : när får vi öppna julklapparna?
Så i år fick turen gå på Isac och Jacob som fick dela ut alla paket. En efter en. Även fast vi har bestämt i år att vi  just i våran familj inte ska få några julklappar eftersom vi vecka 13 ska åka skidor så fick jag lite i allafall. :)
kläder, smink, presentkort, smycket, kudde, påslakan m.m.
Och dagen avslutar vi med ett litet fyrverkeri, som Jonas har fixat.
En trevlig jul, jag hoppas ni har haft det lika bra.
outfit för idag

William o Jag

Novalie














-bless
& kom ihåg att Jesus älskar dig!

1 kommentar:

  1. så fin du är charlotta, och vilken mysig jul ni verkar haft! :D <3

    SvaraRadera

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!