torsdag 11 november 2010

Din nästa..

..Läser minutbiblen, i den har det handlat om ett ämne i några dagar. Som ligger nära mitt hjärta.
-älska din nästa så som dig själv.
-vi har är lika, men så olika.

Jag tänker vi alla är männikor, men vi har så lätt att se ner på människor. Ha fördommar. Människorna i din omgivning, vissa kanske är irriterande, för glada, för snygga, bara jobbiga. Vissa kanske ser ut på ett sätt. Alla människor har allt för mång fördommar. De är något jag skämms lite för. Men jag lär mig. Jag tar dag för dag. Ofta så har man ju fel om den personen. När man verkligen känner den, då skämms man.
 - Vi människor har ett värde, vare sig du är rik,fattig,mörk,ljus. Du är älskad precis som du är.
vi är lemmar till varandra. De är som en kropp. En kropp består av olika lemmar. Ett öra kan inte säga till ett öga jag behöver inte dig. Och ett ben kan inte säga till handen jag behöver inte dig. Kroppen är uppbygd med olika lemmar, de behöver varndra.
De är som vi människor, vi är olika. Men vi behöver varandra.

- Om din fiende är hungrig, ge honom att äta; är han törstig, ge honom dricka. Då samlar du glödande kol på hans huvud. Låt dig inte besegras av det onda, utan besegra det onda med det goda.


              - Bless

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!