måndag 20 oktober 2014

Känslor..

Nu öppnar jag upp mig lite, bara för att jag behöver skriva av mig lite. 

Känslor.. Så jobbigt det kan vara att känna saker. Jag har förmågan att känna för mycket, mina känslor kan ställa till med mycket i mitt huvudet. 
Ikväll har varit en sån kväll då känslorna tar över. Man tänker och känner för mycket. Det är inte alla bra. 

Men så kom jag och tänka på en text jag läste igår. Vi kommer alltid ha känslor, men det vi behöver lära oss är att kunna kontrollera dem och inte låta känslorna ta över och styra oss. 

Jag fick även en bild av en kompis. Och ibland kan man behöva höra eller se ord ifrån någon annan..


Ibland kan det vara så svårt att låta en person försvinna ur sitt liv, eftersom man en gång i tiden lät personen komma in i ens liv. och man håller kvar vid det som var då. Och för mig är det nog också att man har lite hopp om att det kan bli som förut igen.. trots att det förmodligen aldrig kommer bli så. 
Men jag tror att det kan vara bra att man försöker släppa människor ifrån sitt liv, trots att det kan vara så otroligt svårt och jobbigt. 
Det är något Jag försöker jobba på. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!