söndag 15 september 2013

Stanna upp o fundera

I förmiddags så var vi på ett möte på livetsord i Huskvarna, och det var Stefan Salomonsson som predika. 
Och jag måste säga att det var ett riktigt bra möte, de tala väldigt mycket till mig, plus att det var roligt, Stefan är så skön han får en att skratta en hel del. 

Han pratade om livet, mycket om vad det handlar om. Och vårt samhälle handlar hela tiden om mig, mitt, mina osv. Det handlar bara om mig, handlar om att jag ska må bra, lyckas och vara lycklig. 

Men livet blir så mycket mer världefullt 
om man lever sitt liv för andra. Man blir så mycket gladare om man gör saker för andra, eller det tycker jag i alla fall. Jag älskar att vara där för mina vänner och för andra också. 

Man borde stanna upp i sin vardag och tänka till lite. Vem är jag? Var är jag påväg? Är det här något som jag borde hålla på med? 
Vi människor lever bara en gång, vi får inte en chans till. Så man borde tänka till och fundera över vad man gör med sitt liv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!