tisdag 21 maj 2013

Tänkvärda ord.

Jag var hemma hos min bror förut dag, och då satt jag och pratade med deras 6 år gamla son. Och han berättade lite om att han var bra på en sak, sen så sa han att jag är väldigt bra, han sa det väldigt många gånger. Det var inget skryt, det var oskyldigt och fint. Man märker att han tycker om sig själv. 

Tanken slog mig att varför ska vi hela tiden trycka ner oss själva. Hela tiden säga att ne jag är inte så bra på detta, jag ser inte så bra ut. Och massa mer. Det är som att vi tävlar om vem som är sämst. 
Varför ska inte alla bara vara som min bror son, tycka om sig själv. Kunna säga att "Ja, jag är faktiskt bra!" 

Det tycker jag att vi börjar med, utmana dig själv. Försök att tala gott om dig själv. Det är något som jag också behöver ändra på. Det är ofta jag kommer på mig själv att säga att ne jag är inte bra på det här. 
Från o med nu ska vi börja tro och tycka om oss själva! 
Med detta säger jag god natt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!