fredag 10 februari 2012

ta vara på den tiden man har..

igår har hände något som man tänker om lite. En "lärare" ordningsvakt i från mån förra skola fick bort i går  natt.
Det är när någon man känner, man börjar tänka. Vad som helst kan hända. Man borde ta vara på den tid man har, och visa för dem man tycker om och älskar att man bryr sig om dom.
Ta vara på den tid man har, umgås och ha kul. Få den där kvalitetstiden. För man vet ju egentligen inte när den "sista" tiden kommer för en här på jorden. Man vet inte om ens närmaste vän, syskon eller vem som helst går bort. Det gör ont att tänka på det, och det är inte ofta man talar om döden.
Ta vara på den tiden man har, ta vara på det man ska göra, sprida glädje, kärlek och Han som är kärleken. När en person går bort, allt försvinner i sin värld man ´kan inte riktigt förstå, det tar en stund innan man verkligen inser.
 Min pappa sa det sist jag träffade honom, du vet ju inte hur lång tid man har kvar. Och jag kommer antagligen dö före dig, men det gör ju inte så mycket, jag kommer ju ha det bra jag kommer att vara på ett bra ställe, i himmlen. Jag sa till han att jag vet, men det kommer ju inte vara kul för mig som är kvar här på jorden, utan han och väntar.
Men jag är kristen, det är något som gör det skönt. När någon nära som går bort, och att man vet att personen var troende.

vila i frid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!