söndag 14 augusti 2011

sverigeresan

Jag ska börja berätta från början:
i höstas hörde jag talas om "sverigeresan" och direkt efter mötet så lämnade jag in en intresseanmälan. Sen gick tiden och Matilda "tjatade" om de massa att vi skulle åka. Jag sa ja varenda gång, men jag var inte så peppad längre. Men sen när tiden var inne skicka jag in en anmälan.
Sen kom sommaren och jag var inte alls peppad, jag var nära att hoppa av. Men jag fick reda på att mamma och pappa redan hade betalat. Så jag gillade läget, men sen kom europakenferensen och jag gick på andra infoträffen och då blev jag så taggad.
Jag kan ju säga att jag är glad över att jag valde att hänga med, denna resa har gett mig så mycket!
Jag har fått berätta om Jesus inför Sverige, jag har även fått växt i min egen tro. Jag har sett under, jag har sett ben växa ut, flera som har fått bättre syn som inte längre behöver använda sina glasögon. och massa mer. Jag har  även insett att Gud kan använda mig.
Resan har även fått mig att vara mer "social" vara mer fram, jag har lärt mig att prata mer med människor. Och det tycker jag är jätte kul!
jag har haft en underbar tid tillsammans med underbara människor, TACK!


sen så vill jag avsluta med ett bibelord som jag har haft i tankarna: fil.2:13-14 
"Ty Gud är den som verkar i er, både i vilja och gärningar för att hans goda vilja ska ske. Gör allt utan att klaga och tveka
det är meningen med den feta texten som jag har haft i tankarna och som jag även har försökt att göra under dessa veckor, och som jag vill fortsätta med. Jag tror det är viktigt att man inte klagar och att absolut inte tveka.
Bless!


1 kommentar:

  1. Tack för att jag fick dela resan med dig. Det finns egentligen inga ord för hur bra det var. Våra gemensamma erfarenheter får tala för sig själva. Puss

    SvaraRadera

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!