måndag 21 mars 2011

Funderingar

Jag har kommit på en rätt rolig sak, när man åker buss. Man har inget annat för sig. Man tittar runt på alla människor som sitter på bussen. Ser vad alla gör, och försöker tänka sig in vad de tänker på.

Man ser en kille längst bak i bussen som sitter och stirrar ut och suckar, och ser helt nedstämd ut.
Eller en tjej i tonåren som sitter och småler för sig själv.
Eller kvinnan som sitter i mitten av bussen, som snart somnar. Hon rycker till då och då, hon orkar inte hålla ögonen öppna.
 Eller killen som sitter och diggar till musiken som spelas i hans öron.
Eller kvinnan som sitter bredvid mig och tittar på mig i smyg, och varje gång jag vänder mig om, så rycker hon upp huvudet och tittar åt ett annat håll.

Hehe något som man kan underhålla sig med på en bussresa haha.. 


1 kommentar:

  1. Jag såg honom först i Wallander, sen kommer du o tar honom :'(
    <3

    SvaraRadera

tack för kommentaren, ha en bra fortsättning!
bless!